Nakliye riski yönetmenin daha iyi bir yolu var mıdır?

lojistik, nakliyat
Lojistik Sektöründe Nitelikli Sürücü Yetersizliği
18 Ağustos 2016
Ham madde Taşımacılığı
19 Kasım 2020
Show all
nakliye, nakliyat, sertel nakliyat, sertel lojistik, nakliye riski, ercan sertel

Nakliye döngüsü, oynaklık durumu ve belirsizlik oranları ve nakliye şirketleri tarafından üstlenilen maliyetler, nakliye firmaları, nakliye brokerleri ve nakliye şirketleri için fiyatlandırmalar nedeniyle sürmekte olan bir endişe kaynağıdır. Bir dizi değişken işletme maliyeti (yakıt, emek) ve piyasa faktörleri (arz ve talep) nakliye oranlarını etkiler. Piyasa katılımcıları sıklıkla, operasyonlarını daha iyi yönetmek ve nihai olarak kar marjlarını azaltmak için bu maliyetleri kuşatan belirsizliği hafifletmek istiyorlar.

 
Taşıyıcılar şu anda yakıtla ilgili vadeli işlem sözleşmeleri satın alarak yakıt maliyetlerinin belirsizliğini yönetebilirler. Havayolları, yakıt maliyetlerini, genellikle kendi zararlarına karşı korumak için çok iyi bilinmektedir. Havayollarının çoğu kez yakıtlarını korumak için para kaybediyor olması soru işaret ediyor, neden bunu yapıyor? Eh, bazı şirketler bunu yapmayı seçiyor ve bazıları bunu yapmayı seçmiyor. Kamyon doluluk oranları gibi temel bir ürün veya hizmette vadeli işlem sözleşmeleri, hiçbir şey yapmamakla karşılaştırıldığında maddi bir kazanç veya kayıp oluşturabilir. Fakat çekicilikleri, önceden bir hizmet fiyatına kilitlenme yeteneğindedir. Aksi takdirde değişken fiyatlama sağlayacak bir hizmet için sabit fiyatlı bir sözleşme yapmak gibi bir şeydir. Ve eklenen bu kesinlik, bir kamyon yükü taşıyıcısı gibi bir operasyon firmasına ikincil mali fayda sağlayabilir. Yani, şirketin işletme riskini azaltabilir ve şirketin nakit akışlarının daha iyi öngörülebilirliğinden ötürü daha düşük bir faiz oranıyla banka kredisi veya diğer finansman şekillerini almasına izin vererek borç verenin riskini azaltabilir.

Vadeli İşlem Lojistik ve Nakliye Sözleşmeleri Üzerine

Vadeli işlem sözleşmesi belirli bir güzergâhta belirli bir tarihte kamyonla yük taşıma kapasitesini belirli bir güzergahta satın almak / satmak için yapılan bir sözleşmedir. Fiyat vadeli sözleşme sadece iki parti arasındaki fiyat üzerine kabul edilmektedir. Bir sözleşmenin fiyatı, genel olarak konuşursak, geçerli fiyat (spot fiyat) ile 1 kat + faiz oranı çarpımı. Artı taşıma maliyetleri (petrol benzeri bir emtia için depolama maliyetlerine eşdeğer). Yarın, bu güzergâhtaki bu sevkiyatın fiyatı 2 lira azalırsa, satıcıya esas olarak 2 lira fiyat artışı olur. Lojistik işleminin bitiminden sonra ödemeyle ilgili vade beklenir. Karşı taraf riski olarak da bilinen bu risk, 2008’in küresel finansal krizinin ardında yatan nedenlerden biridir. Zira büyük bankaların birçoğu, piyasaya düzenli olarak yerleşmeden (pazarlama yapmaksızın) benzer sözleşmelerle uğraşmaktadır. Sözleşmeyle, o tarihteki fiyatın daha yüksek veya düşük olmasına bakılmaksızın.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir