Lojistik Sektöründe Nitelikli Sürücü Yetersizliği

lojistik, nakliyat, sertel, ercan sertel
Uluslararası Ticaret Üzerine
13 Nisan 2016
nakliye, nakliyat, sertel nakliyat, sertel lojistik, nakliye riski, ercan sertel
Nakliye riski yönetmenin daha iyi bir yolu var mıdır?
24 Şubat 2017
Show all
lojistik, nakliyat

Lojistik Sektöründe Nitelikli Sürücü Yetersizliği

Lojistik sektörünün sürekli bir değişim halinde olduğu inkar edilemez. Talep artıyor olsa da, bir bütün olarak sektörün nitelikli çalışan sürücüler açısından büyük bir sıkıntıyla karşı karşıya. Sıkıntı Dünya’da ne kadar büyük olabilir ki diyorsunuz değil mi? 2015 yılı sonunda, sürücü sıkıntısı açısından, 45.000 aracın sürücü bulunamadığı için çalışmadığı gözlemlenmiş. Bazı tahminlere göre bu durumun 2024 ‘te 150.000 sayılarına ulaşacağını söylüyor. Nakliye firmalarının bugünkü maliyetlerini düşündüğümüz zaman ne kadar korkunç bir yükün altındalar değil mi?

Peki neden şoför sıkıntısı var ve nasıl oluyor da lojistik sanayisi bunun etrafında dönebiliyor? Birincisi ve en önemlisi, ücret artışı nakliye sektöründe 30 yıldır durgunluk göstermiştir. Geçen yıl, lojistik şirketleri daha iyi ücret ve daha yüksek ikramiye sunarak durumu düzeltmek için çalıştılar. Biraz olsun çarklar döndürüldü ve sıkıntı giderilmeye başlandı. Ancak, gel gelelim araçların sadece şoför maliyetlerinden ibaret olmadığını bir kez daha gördük. Katlanıp giden sanayi maliyetleri ve sıfır araç fiyatlarının artmasıyla beraber parça ekipmanın pahalılaşması lojistik şirketlerinin tepesine binmişti. Maliyetler giderek artıyorken araçların sürücü yetersizliği nedeniyle çalışmaması firmalar için büyük sekte yaratmaktadır.

Sıkıntıyı etkileyen faktörlerden biride sürücülerin yaş ortalamasının giderek genç olmasıdır. Kamyon ve tır sahipleri genelde eski nesil sürücülerle çalışırlar. Eski nesil şoförler daha deneyimli ve daha zor şartlar altında çalışabilmesi kuvvetli olduğu içindir. Genelde eski nesil çalışanların emeklilik yaş ortalaması 55 olduğu için artık gitgide eski nesil yerini yeni nesile bırakıyor ve böylelikle yaş ortalaması giderek erkene alınıyor. Gençlerin şoförlüğe bakış açıları ve işini sevmemesinden dolayı genç çalışan sürücü kümesi gittikçe darlaşıyor. Hal böyle olunca sıkıntılar artarak gidiyor.

Bir kaç ay önce yapılan uluslararası bir taşıma panelinde, konuşulan odak noktalar ne şoför ücretleriydi ne de sanayi faaliyetleri. Ortak sorun ve fikirler paylaşıldıktan sonra görüldü ki nitelikli sürücü sıkıntısı giderek büyüyordu. Bunun yanında artarak giden sanayi maliyetleri de her lojistik şirketinin yakasına yapışmıştı. Karar aşamasına gelindiğinde ise sanayi ve şoför sıkıntısının giderilmesi için gerekli tedbirlerin alınması ve bunun için çalışmaların başlaması gerektiğiydi.

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir